Pavel Szabo — 11. 11. 2015

Remarketing na Facebooku ve 3 krocích

Remarketing je strategií digitálního marketingu, která vám umožňuje znovu oslovit návštěvníky vašeho webu prostřednictvím cílené reklamy na sociálních médiích. Tento článek vám prozradí, jak snadno a efektivně nastavit remarketing na Facebooku, aby se zájemci o vaše produkty nebo služby vraceli zpět na váš web a měnili se v platící zákazníky.
Remarketing na Facebooku ve 3 krocích

Tento článek byl vydán v roce 2015. Pokud aktuálně řešíte remarketing na Facebooku, rád Vám pomohu. Neváhejte mě kontaktovat.

Jak funguje remarketing?

Remarketing je velmi efektivní forma marketingu. Principem je odchytit si uživatele prostřednictvím speciálních skriptů umístěných na Vašem webu s předem nastavenou podmínkou (např. navštívení stránky určitého typu pračky). Následuje zobrazení reklamy v jiných kanálech (Facebook, Google) s obsahem cíleným přímo na předpokládané preference návštěvníka webu (onu konkrétní pračku).

Pokud se tedy návštěvníkovi, který si prohlížel Váš web, zobrazí jeho vytoužená pračka např. na Facebookové zdi, zvýšíme pravděpodobnost opětovného navštívení webu potažmo nákupu. Cílené připomenutí tak vede k žádané konverzi.

Tento příklad mluví za vše a lze jej použít nejen na zboží, ale i na weby s jiným obsahem, kdy potřebujete potenciální zákazníky přivést zpět na web. V tomto článku si ukážeme jak na remarketing jednoduše a rychle.

Nastavení remarketingu na Facebooku krok za krokem

1. Založení okruhů uživatelů

Na stránce Facebooku pro správu okruhů uživatelů (https://www.facebook.com/ads/manage/audiences.PHP) zvolíte vytvořit nový okruh uživatelů (vlastní okruh uživatelů) a v dalším kroku vlastní okruh uživatelů z webu, dále potvrďte podmínky.

Následně vyplníte parametry nového okruhu: název okruhu, popis a typ odchycení uživatelů. Můžete si vytvořit seznam, kde budou všichni návštěvníci webu a nebo jen ti, kteří navštívili určitou URL adresu. To navolíte kliknutím na volbu Lidé navštěvující konkrétní stránky.

Je vhodné si vytvořit jak seznam všech návštěvníků, tak konkrétní seznamy pro všechny důležité URL adresy. Můžete tedy pracovat i v budoucnu s takto naplněnými seznamy bez toho, aniž byste je museli znovu vytvářet. Seznamy nejsou naplněny hned. Zejména u menších webů, kde je menší návštěvnost, trvá naplnění minimálního počtu návštěvníků do seznamu týden a více.

Facebook totiž pro spuštění reklamy požaduje minimálně 20 návštěvníků v seznamu. V nastavení je také možnost nastavit délku, kdy budeme držet návštěvníky v seznamu od jejich poslední návštěvy webu. To je rozdílné u různých odvětví. Např. u prodeje vozů bude doba od úvahy o koupi k samotnému uskutečnění nákupu delší než při výběru pracího prášku.

2. Implementace skriptu na web

Po vytvoření seznamu se Vám zobrazí přehled všech seznamů. V tabulce se zobrazuje ikonka Detaily pixelu, kde se po kliknutí vypíše skript, který správce Vašeho webu vloží do zdrojového kódu. Tímto je nasazen sledovací kód a Vám stačí počkat, až se seznamy naplní.

3. Vytvoření reklamy pro konkrétní seznam

V přehledu seznamů se u naplněných seznamů zobrazí tlačítko Vytvořit reklamu. Zde můžete tedy vytvořit reklamu a my si popíšeme jak.

Klikněte nyní na Vytvořit reklamu - zde vybereme typ. Většinou je naším cílem přivést návštěvníka opět na web, takže zvolíme Kliknutí na webovou stránku. V dalším kroku zadáme URL adresu, kam má návštěvník tohoto seznamu přejít po kliknutí na naši reklamu.

Následně se nám otevře rozsáhlé okno pro nastavení reklamy, ale nelekejte se, vše je docela intuitivní a už nyní máte polovinu práce za sebou.

Výběr obrázku pro reklamu

K reklamě je výhodné vložit opravdu kvalitní obrázek vystihující propagovanou službu nebo produkt. Pokud máte svůj obrázek, nahrajte jej s počítače. Jestliže obrázek nemáte, tak nezoufejte. Facebook má rozsáhlou knihovnu propojenou s celosvětovou fotobankou shutterstock , kde si vyberete profesionální fotku právě pro Vaši reklamu. Výběr provedete kliknutím na tlačítko Procházet knihovnu, dále fotobanka a v políčku již napíšete klíčové slovo pro obrázek. Vhodné je zadávat výstižný anglický název, protože je to celosvětová fotobanka a klíčová slova jsou používaná nativně v angličtině. Po vyhledání a zvolení obrázku výběr potvrďte.

Cenu za fotku z fotobanky jsem nedohledal, zřejmě se to započítá přímo do ceny reklamy. Tak či onak, celková cena nebyla nijak vysoká. Proto si myslím, že kvalitní fotografie schopná zaujmout, se vyplatí za jakoukoliv cenu.

Text a odkazy

Další nastavení textu a odkazů je velmi důležité. Pokud máte na Facebooku fanouškovskou stránku, připojte ji rovněž k reklamě. To uděláte v nastavení Připojit stránku Facebooku. Vyplňte titulek i text výstižnými slovy, které zaujmou. Dále je možno změnit text u vybraných příspěvků a to po rozkliknutí Zobrazit rozšířené možnosti. V pravé části nastavení reklamy si prohlédněte jak bude reklama vypadat.

Okruh uživatelů

Zde v podstatě není nutno nic měnit, ale doporučuji nastavit alespoň předpokládanou zemi cílení (pro nás zřejmě Česká Republika) a jazyk češtinu. Toto preventivní ošetření je vhodné provést pro vyloučení návštěvníků z cizích zemí, pro které reklama nebude tolik relevantní. Samozřejmě záleží na obsahu reklamy a jedná se pouze o mé doporučení. Taktéž je dobré omezit věkovou hranici, protože si Vás opět mohou prohlížet lidé ve věku, který není Vaší cílovou skupinou.

Cena kampaně

V tomto nastavení je nutné nastavit rozpočet pro reklamu. Je možné vyzkoušet rozpočet Na každý den nebo Dlouhodobý rozpočet. V tomto rozlišení jsem zatím nenašel efekt a používám dlouhodobý rozpočet, kde zvolím dobu zobrazování reklamy a kolik jsem ochoten maximálně utratit. Pokud si rozkliknete Zobrazit rozšířené možnosti, je možno ještě nastavit cílení na počet kliků a nebo počet zobrazení. Mým cílem je většinou počet kliků, proto nastavím optimalizaci pro kliknutí. Dále lze nastavit maximální cenu za kliknutí, ale toto bych nechal ve výchozím nastavení.

Jako nevýhoda remarketingu se může jevit neustálé zobrazování reklam stejným lidem, což může být otravné. Možnost omezení jsem ovšem nenašel.

Stačí tedy dokončit nastavení reklamy kliknutím na tlačítko objednat a Vaše reklamy se začnou zobrazovat ihned po schválení objednávky.

Výhody Facebook remarketingu

Za největší výhodu tohoto typu reklamy považuji relevantnost zobrazení přesné cílové skupině, která navštívila v minulosti Váš web. Dalším plusem je, že u tohoto typu reklamy neutratím tolik peněz - kliků není sice mnoho, za to mám větší jistotu, že kdo na reklamu reaguje, mě už zřejmě zná a já se mu připomenu i na Facebooku. Reklam můžete v jedné kampani vytvořit více a zkoušet, která forma (text nebo obrázek) návštěvníky zaujme více.

Věřím, že si tento typ reklamy vyzkoušíte a podělíte se o své zkušenosti. V případě jakékoliv otázky mě kdykoliv kontaktujte a probereme problém nebo Vaše dotazy. Taktéž Vám rád pomohu nastavit celou kampaň.

Znáte někoho komu by článek mohl pomoct? Budu rád za sdílení!
Získejte užitečné rady pro svůj online byznys

Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte užitečné rady pro svůj online byznys, včetně informací o legislativě, technologiích nebo marketingu.

Vložením svého e-mailu souhlasíte s odběrem novinek, kdykoliv můžete odběr zrušit. Zároveň souhlasíte se zásadami ochranou osobních údajů.