Pavel Szabo — 11. 11. 2015

Google a zvýhodňování responzivních webů

V dnešní době se stále více lidí připojuje k internetu přes mobilní zařízení, což vede k tomu, že responzivní design webů se stává stále důležitějším faktorem pro získání dobrého umístění ve vyhledávačích. V tomto článku se podíváme na to, jak může mít responzivní design vliv na pozici vaší webové stránky v Googlu a jaké faktory je třeba mít na paměti při vytváření responzivního webu.
Google a zvýhodňování responzivních webů

26. února prohlásil Google v oficiální zprávě, že od 21. dubna bude zvýhodňovat responzivní weby ve vyhledávání a to u uživatelů vyhledávajících v mobilním zařízení. Google taktéž prohlásil, že toto upřednostnění bude znatelné. A tak je nutné říci, že by měli majitele webů, které nejsou optimalizované pro mobilní zobrazení zpozornět.

Co je to vlastně responzivní web?

Responizivní web je speciálně upravená webová stránka tak, aby se zobrazovala na každém zařízení pokud možno, co nejlépe. Zkušený kóder určí několik rozmezí šířek webů (pro PC, pro notebook, pro tablet, pro mobil) a naformátuje stránku v těchto šířkách. Defacto se dá říct, že se vyhotoví stránka pro každé rozlišení individuálně a stránka tak má v každém rozlišení jiné rozmístění prvků. Pro lepší znázornění přikládám obrázky webů, které jsem kódoval pro své klienty.

Jak zkontrolovat svůj web?

Google spolu s prohlášením spustil nástroj pro kontrolu webu (https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/). Tester po zadání adresy vašeho webu zkontroluje, zda je pro mobilní zařízení web optimalizován a pokud ne, popíše Vám, jak máte postupovat dále. Pro ilustraci přikládám opět obrázky. V prvním případě stránka správně optimalizovaná a v druhém špatně.

 

Jak optimalizovat pro mobilní zařízení?

V drtivé většině případů budete muset kontaktovat zkušeného kódera stránek, aby web optimalizoval pro responzivitu. U některých starších webů může být optimalizace složitější a proto doporučují takový web “přebalit” do úplně nového vzhledu. Zde je výhodná spolupráce s grafikem, který vyhotoví design rozložených prvků na stránce pro všechny standardní zobrazení.

Jak zkontrolovat web pro jednotlivé zařízení?

Nyní nastává otázka, jak si pro jednotlivé zařízení web zkontrolovat. Zajisté můžete použít své zařízení a web si na nich zobrazit. Bohužel ale není možné u jednotlivce vše zkontrolovat “živě” a tak se nabízí výborný nástroj od Google Chrome, který Vám zobrazení nasimuluje. Pokud ještě nepoužíváte internetový prohlížeč Google Chrome, rozhodně používání doporučují. Nástroj pro simulaci spustíte v nástroji pro vývojáře pomocí klávesové zkratky CTRL+I. Po zobrazení nástroje se Vám zobrazí okno se zdrojovým kódem a v horní levé částí najdete ikonku lupy a ikonky mobilu. Po kliknutí na ikonku mobilu se Vám nástroj zobrazí simulační nástroj pro jednotlivé zařízení. V horní částí najdete možnost zvolit zařízení (Device) a v roletce vyberte jednotlivé zařízení. Doporučují po každé změně zařízení stránku aktualizovat (klávesa F5) pro obnovení vykreslení.

Budoucnost responzivních webů

Optimalizace webu pro mobil je v dnešní době již standard a nelze se bez něho obejít. Počet uživatelů pohlížejících si stránky na mobilních zařízeních masivně roste a tak se dá předpokládat, že i v budoucnu bude většina běžných uživatelů prohlížet weby na mobilech či tabletech.

V případě, že budete potřebovat pomoci s responzivním zobrazením nebo budete chtít svůj web optimalizovat, obraťte se na mě.

Znáte někoho komu by článek mohl pomoct? Budu rád za sdílení!
Získejte užitečné rady pro svůj online byznys

Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte užitečné rady pro svůj online byznys, včetně informací o legislativě, technologiích nebo marketingu.

Vložením svého e-mailu souhlasíte s odběrem novinek, kdykoliv můžete odběr zrušit. Zároveň souhlasíte se zásadami ochranou osobních údajů.